Siegfried Act 2 scene 1

 


Stage is divided into narrow foreground, separated from the rest of the big stage by a fixed curtain, resembling the aluminum skin of pre WW2 airplanes (JU= Junkers). The middle is covered by a giant calendar with Henri Rousseaus "Hungry Lion" painting in the middle (a lion bites an animal of cross bread cow with dear mid in the green forest).

 

Wotan (le) & Alberich (ri)

Below to the calendar are two rows of orange colored plastic chairs to be found in a soccer stadium. Alberich sits on a table & fumbles on a radio, to listen the stock exchange quotas, while Wotan with baseball cap, trench coat, funny dirty green T-shirt walks around like drunk & finally falls asleep on the seat row.

Wotan with damaged right hand (Fenris wolf)

When he calls Fafner, using a megaphone, the calendar gives way for a movie screen & a b/w movie is played. Fafner is a old quite fat man without hairs, really ugly looking, dressed with a mere tanga & seated on the toilet (sorry, it looked like a toiled with the wall tiles & the tap). He kisses his money & shares, assisted by another fat lady, sparsely dressed. Fortunately this does not take more than a minute.

Then the calendar returns, but the drawing is converted into one of these fold up paper theatres models, used in the 19th century, but of bigger size. Siegfried & Mime act inside (it is their walk through the forest to reach Fafners cave). Finally Siegfried leaves the little theatre by an attached ladder as used on ships, carrying a front spoiler of a car & his ominous giant radio recorder.

Then the chairs rows are pulled off the stage (to the side) by a forklift truck (invisible), while I wait on the side for the CALL.

 

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Act 1scenes 1 & 2     Act 1 scene 3

Act 2 scene 1            Act 2 scene 2

Act 2 scene 3    Act 3 scenes 1 & 2

Act 3 scene 3

Thoughts - Gedanken

Alberich

Der Vordergrund der Bühne ist vom Rest durch eine feste Wand getrennt. Die Aluminiumwand aus Wellblech (Tante Ju) wird in der Mitte von einem grossformatigen Kalender unterteilt. Henri Rousseaus "Hungriger Löwe" als Kalenderbild mit einem Löwen, der eine Kreuzung aus Stier und Hirsch schlägt, bedeckt die Mitte der Wand.

Unterhalb des Kalenders laden zwei Reihen oranger Plastikstühle aus einem Fussballstadion zum Verweilen ein. Alberich sitzt später an seinem Börsenfunkgerät, während Wotan mit Baseball-kappe, Tenchcoat und schmutzigem, lustigem, grünen T-Shirt wie trunken erscheint und nach längerem Verhandeln und Speerschwingen sich auf der Bank niederlässt.

Alberich installing his stock exchange radio

Wotan with spear

Wotan calls Fafner

Wotan ruft Fafner mit dem Megaphon, der Kalender macht einer Leinwand platz, und ein  schwarz-weiss Kurzfilm wird gezeigt. Der überfette, glatzköpfige Herr Fafner nur mit einem Tanga bekleidet, sitzt anscheinend auf der Toilette (es sieht den Wandfliesen nach so aus !), küsst seine Geldscheine, assistiert von einer Dame der Nacht in ähnlicher Dimension und Bekleidung. Das dauert glücklicherweise nur eine knappe Minute.

Der Kalender kommt zurück, aber das Bild ist in ein Theatermodell aus dem 19.Jahrhundert verwandelt, in dem Mime und Siegfried auf der Suche nach der Neidhöhle herumspazieren. Siegfried klettert über eine aussen angebrachte Schiffsleiter aus und bringt neben seinem riesigen Recorder Spielzeug noch eine Stoss-Stange aus Mimes Autoschrottwerkstatt  mit.

Die Stuhlreihen mit den beiden schlafenden Kontrahenten Wotan und Alberich werden mit einem Gabelstapler (unsichtbar) von der Bühne gezogen, während ich am Inspizientenplatz auf meinen Einsatz zum Siegfriedruf warte.

 

© by Prof.Hans Pizka

last update 29.11.2005