3eme Concerto pour le Cor op.106 (K.495) |
Ein Waldhorn Konzert für den Leitgeb |
How to play this concert |
Interpretationsanleitung p.8 |
|
|
|
|
And the cadenza, well, do not pack it full with things you might not master. Do not play material which is not from this movement except some alterations or ornamentations. A shorter cadenza is much better as an overlong cadenza. Very high notes, up to the high f3, might be used by a virtuoso who has the confidence that he will make the climb in 99% of all his attempts, but it would not impress me much. Solidity & some will to serve to the genius Mozarts, this would be more acceptable. This Cadenza is by Dennis Brain. Play it in the same flow as did Dennis Brain but do not implement additional (destroying) holds. |
Packe die Cadenza nicht mit Dingen, die Du dann doch nicht meistern kannst. Spiele kein Material, das nicht aus diesem Satz stammt, ausser Variationen oder Verzierungen. Eine kürzere Cadenza ist weit besser als eine überlange. Sehr hohe Töne rauf bis zu f3 sollte nur ein Virtuose verwenden, der sicher ist, dass er es in 99% aller Versuche schafft; es würde mich aber keineswegs beeindrucken. Solidität und der Wille, dem Genius Mozart zu dienen, das sicher besser annehmbar. Die Cadenza ist von Dennis Brain. Spiele sie bitte in gleicher fliessender Manier wie Dennis Brain und baue keine zusätzlichen (zerstörenden) Haltepunke ein. |
last updated: 13.02.2006